От агенцията припомнят, че в началото на ремонта са били констатирани множество пукнатини в облицовката и кухини, за чието запълване са използвани над 2500 куб. метра бетон
Продължават аварийно-възстановителните дейности в тунела „Витиня“ на АМ „Хемус“, съобщиха от пресцентъра на Агенцията „Пътна инфраструктура“ /АПИ/.
Оттам уточняват, че в момента с усилващи мрежи се изгражда част от облицовката на тръбата за София, част от тунела. Мрежите са в третата конструктивна облицовка на тръбата. След като тя бъде поставена, ще се положи хидроизолация и последната, четвърта облицовка на съоръжението. Преди да се стигне до този етап, тръбата е укрепена с 55 километра анкери, посочват от АПИ. Дължината на един анкер е 12 метра и се поставя в стените за връзка между отделните облицовки и скалния масив, обясняват от АПИ.
От агенцията припомнят, че в началото на ремонта са били констатирани множество пукнатини в облицовката и кухини, за чието запълване са използвани над 2500 куб. метра бетон.
През миналата година на съоръжението са направени множество проучвания и експертизи, въз основа на които се предприемат аварийно-възстановителни дейности, за да се приведе съоръжението в съответствие с европейската директива 2004/54/ЕО – за минималните изисквания за безопасност на тунелите на Трансевропейската пътна мрежа /TEN-T/. За да отговаря на европейските изисквания, на съоръжението ще бъдат направени и три напречни връзки – две пешеходни и една пътна, които ще свързват двете тръби на тунела и ще се използват в случай на пътен инцидент, информират от АПИ.
В съобщението се посочва, че тунелът е в експлоатация от 1984 г. Изпълнител на аварийно-възстановителните дейности е „Автомагистрали“ ЕАД. Очаква се да завършат през втората половина на 2020 г. Индикативната им стойност е около 50 млн. лв., посочват от АПИ.
Ремонтът на тунел „Витиня“ започна преди четири години с работа по тръбата в посока Варна. Малко повече от година по-късно, той приключва – със сметка в размер на 22 милиона лева. Сега, държавната компания „Автомагистрали“ ремонтира другата тръба – в посока София, защото там нещата са далеч по-сложни заради каверни между облицовките, които трябва да бъдат инжектирани, попълнени и след това анкерирани. И предвидените няколко месеца, отдавна изминаха. Защо обаче се е стигнало дотук?
И първият цялостен ремонт на подобна съоръжение се прави чак 36 години след въвеждането му в експлоатация? Според инж. Ясен Ишев, участвал в изграждането на най-трудния участък от автомагистрала „Хемус“ – от „Витиня“ до Правец, грешки са били допуснати още при строежа.
„Причината е некачественото изпълнение“, заяви инж. Ишев пред Нова телевизия.
Когато приключи ремонтът от „Автомагистрали“ обещават платната за движение в посока София да бъдат три. А дотогава движението ще продължи да бъде пренасочвано в тръбата за Варна двупосочно.