Правителството и бизнесът се разбраха на 1 юни да стартира безплатна онлайн система за резервации на име „Преоткрий България“

Това беше обявено на брифинг в Министерски съвет, в който участваха министрите на икономиката – Емил Караниколов, на туризма – Николина Ангелкова, и на земеделието – Десислава Танева, както и представители на бизнеса.

Целта на платформата е да се подпомогне българският туризъм заради затрудненията в рамките на пандемията от коронавирус. Платформата е съвместен продукт на международни, български компании и държавата. В нея могат да се регистрират всички производители на храни, хотели и ресторанти в България.

Идеята е българските потребители да могат да изберат най-добрата услуга за почивка през лятото в нашата страна. Нейното съдържание ще е елементарно – потребителят си избира място за почивка и вижда всички оферти, а във всяка от офертите ще има описано какви са мерките, има ли тестове, какви са басейнът, плажът, чак до менюто на ресторанта.

„Платформата е насочена към потребителите, които искат да летуват на българското Черноморие, но спазвайки всички мерки срещу разпространение на коронавируса, които се изискват от българското правителството, така и препоръките на СЗО. Целта на правителството да се включи в проекта е да се консумира българска храна и да се почива в България това лято“, обясни министърът на икономиката Емил Караниколов.

Правата на потребителите ще се следят от Комисията за защита на потребителите.

Караниколов допълни, че тази година ще се разчита предимно на вътрешен туризъм и на потребителите, които са от България. „Целта е следната – най-много да спечели потребителят, но ние да помогнем и на секторите, които в момента изпитват изключителна трудност“, каза той.

По думите му единственото условие за предоставящите услуги е да нямат фирмена задлъжнялост.

От страна на бизнеса управителят на „Метро България“ и директор на „Човешки ресурси“ Филип Анастасиу изтъкна, че всички, които предлагат оферта в тази платформа, трябва да се ангажират да спазват правила за безопасност и хигиена, които се разработват в момента. Идеята е да се насърчи вътрешният туризъм и да се даде възможност на българските туристи в тази по-особена ситуация да преоткрият туризма в България.

„Целта е да направим сигурен продукт за българския потребител, а после и за чужденците. Ние ще се постараем на клиентите да се представят пакети, така че да могат да изберат нощувка и вечеря, която е сигурна според правилата, които важат в момента – спазване на хигиена, дистанция и чистота.

Целта също е да се върнат българските храни в менютата на ресторантите, като се задължават хотели и ресторанти да предлагат български храни и ястия, произведени от продукти, предоставени от български предприятия и фермери, включително малки фермери, обясни от своя страна Георги Гъневски от „Метро България“.