Вижте схемата, по която шефовете на „Автомобилна администрация“ в Стара Загора събират „такси“ от превозвачите на дирекцията в Стара Загора събират „такси“ от превозвачите 

Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ (ИААА) е една от корумпираните служби в държавата с най много скандални и арестувани служители, но промяната достигна само до новия директор, а местните феодали като скандалния DJ Toni (Антон Ставрев) продължават „да карат влака“ по нова схема, с която ще ви запознаем.

Припомняме, че наскоро КПКОНПИ  взе  имущество за 451 046 лв. от бившия шеф на Автомобилната дирекция – Цветелин Цветанов, който през 2017 г. бе обвинен от прокуратурата за участие в ОПГ за искане и получаване на подкупи.

Дългогодишният скандален директор на Регионална дирекция „Автомобилна администрация“ – Стара Загора – Антон Ставрев, обаче, е възстановен от съда и продължава да отговаря за региона на Стара Загора, Хасково, Раднево, Гълъбово, Кърджали, Казанлък.

Публична тайна е, че Антон Ставрев е в близки отношения с Делян Добрев от ГЕРБ. Именно Добрев  му осигурява назначението в Хасково, а в по-късен етап Иван Ангелов-Пилето (друг небезизвестен бизнесмен от кръга на ГЕРБ) го покровителства в Стара Загора.

Фирма „Градус” на Иван Ангелов има трайни интереси в транспорта и по този начин с назначаването  на Антон Ставрев си създава необходимия комфорт, а от друга страна има влияние и срещу своите конкуренти, на които се отнемат лицензи и се пишат актове, споделят запознати.

Друга публична тайна е, че Антон Ставрев всяка седмица ходи в офиса на „Градус“ и получава инструкции за работа от Иван Ангелов-Пилето,  твърдят източниците ни.

Самият Ставрев не крие и близките си отношения с ГЕРБ, а също и с кмета на Стара Загора Живко Тодоров.

С какво толкова е важен Антон Ставрев и как със заплатата на държавен чиновник, макар и шеф на регионална дирекция, успява да поддържа и демонстрира висок стандарт на живот? Ставрев е от село Сива река до Свиленград и живее на квартира в Хасково. Всеки ден пътува със служебен автомобил до централата в Стара Загора. По неясни за всички служители причини „Автомобилна инспекция“ прави такива разходи и логично възниква въпросът в толкова голям град като Стара Загора няма ли достоен експерт, който да заеме директорския пост.

На всичко отгоре дори заместникът на Ставрев – Димитър Попов, също е  от Хасково и пътува до централата в Стара Загора. Попов има доста важни отговорности – той води цялата контролна дейност и определя графиците за работа. Според нашите източници именно Попов е и „чекмеджето-касичка“ на Ставрев.

Схемата за пълнене на тази касичка е проста: всеки ден Ставрев и Попов пращат екип на АМ „Марица“, който контролира трафика от Турция за Европа. Запознати описват следните „прости правила“: спира се за проверка камион – максимално близо до предното стъкло на служебния автомобил, на не повече от метър разстояние. По този начин служебната камера на служителят на „Автомобилна инспекция“ не вижда нищо друго, освен предното стъкло и решетката на спрения камион. Така единият от екипа, който се състои от двама служители на агенцията, започва да извършва щателна проверка на спрения камион с максимална продължителност, която отнема около 15-20 минути. Всичко се записва от камерата на служебния автомобил, има звук и картина, инструкцията е спазена.

Другият служител, обаче, през това време отива зад спрения камион и започва да спира колкото се може повече камиони, без да ги проверява, а само им отваря паспортите и взима каквото са поставили вътре (от 10 до 20 евро) и  ги пуска веднага, без да губи време, за да може да обработи максимален брой автомобили. Камерата в този момент е закрита от спрения близо камион и не вижда какво се случва отзад, разказват запознати със схемата.

Преди да приключи „обстойната„ проверка и да се пусне спрения камион, другият служител престава да преустановява „работа“, за да може при тръгването му камерата да не отчита друг спрян камион.

По тази проста схема Димитър Попов, който отговаря за графиците на служителите, изпраща на магистралата само проверени хора на шефа си Ставрев. Запознати твърдят, че по схемата, измислена от Попов и Ставрев, само за ден една смяна на АМ „Марица“ изкарва от  1500-5000 евро в зависимост от трафика.

Къде отиват тези пари и колко нагоре по веригата, може само да гадаем.

Всеки ден това може да се провери  с лека кола и да се види описаната схема и странния начин на спиране, но никой няма интерес да го прави, споделят пред нас служители на регионалната дирекция. Според тях същата схема работи и на Прохода на Републиката, и на изхода на гр. Гурково.

Инспекторите, които не искат да работят по този начин и не са доверени лица, не се допускат до магистрали и работа с чужди превозвачи, а проверяват автогари, сервизи за ГТП  и  други „недоходоносни“ дейности. Тези пък, които все пак се опитват да изразят несъгласие, се заплашват с уволнения и наказания, разказват източниците ни.

Другата схема, продължаваща с години в област Стара Загора и Хасково, е плащането на „такса спокойствие”. Особено това важи за фирмите, доставящи всеки ден около 2500 тона варовик за сероочиските на ТЕЦ „Марица Изток 2“, както и за дърводобивните и транспортните фирми, превозващи зърно, за които има забрана да бъдат спирани. Категорична забрана има и за всички фирми от групата „Градус“ на Иван Ангелов – Пилето.

Преди месец за изпълнителен директор на ИААА бе назначен инж. Георги Палагачев, за когото в средите на Агенцията се говори, че е почтен и не е от корумпираните. Превозвачите и инспекторите очакваха едно от първите му действия да бъде смяната на „медийната звезда“ Ставрев, както неговия заместник, но явно силите на „Промяната“ са дотук, споделят служители на агенцията. Те разказват, че Антон Ставрев вече се похвали пред своите подчинени, че се е разбрал с „Промяната“, а чрез  близките си отношения със секретарката на Палагачев –  Гергана Петрова, получава ежедневна и денонощна информация за това какво се прави и какво се планира в ИААА. Запознати уточняват, че близостта на Ставрев и Петрова е от няколко години и цялата агенция знае за това.

Друга общоизвестна информация е, че Антон Ставрев има пункт за годишни технически прегледи (ГТП) в Хасково, както и няколко камиона, но всички са на подставени лица и е трудно да се докаже, особено когато го пазят хора като Иван Ангелов-Пилето,  Делян Добрев и други близки до върховете на ГЕРБ хора. Според източниците ни, пунктът за ГТП е в близост до регионалната дирекция „Автомобилна администрация“ и се управлява от Иван Христов. За отбелязване е, че всички таксита в града минават „доброволно“ точно на този пункт, споделят източниците ни.

За разлика от прикритото участие на Ставрев във фирми, лесно се вижда високият му стандарт на живот. Разликата между приходи и разходи е огромна за държавен служител със заплата около 2000 лв. Несменяемият регионален шеф се вози в нов автомобил на лизинг, а жена му, която е  безработна, скоро също е сменила колата си, свидетелстват оцевидци. Към това се добавят и почивките в скъпи хотели, пушенето на скъпи пури. Запознати твърдят, че Ставрев същевременно  живее под наем на квартира и плаща издръжка на бившата си жена за сина си. По негов пример за няколко месеца в Стара Загора заместникът му също си е взел нова кола на лизинг.

Въпреки многото медийни публикации за него, никой не иска нито да го провери , нито да го уволни. Явно и „Промяната“ ще го подмине, а по вероятно е да има само подмяна на получателите на финансови потоци, споделят източниците ни.

Източник: BIG5.bg