Ford обяви, че ще съкрати около 14% от работната си сила в Европа, което се равнява на 4000 работни места, поради значителни загуби през последните години, съобщава CNBC.

Сред основните причини са слабото търсене на електрически превозни средства (EV), липсата на правителствена подкрепа за прехода към електромобилност и засилената конкуренция, особено от китайски конкуренти.

Повечето съкращения ще бъдат извършени в Германия и Обединеното кралство –  страни, където автомобилната индустрия играе съществена роля.

Решението е тежък удар за икономиката на Германия, най-голямата в Европа, която вече се справя с проблеми като затварянето на заводите на Volkswagen и търговското напрежение между Китай и Съединените щати.

В Германия продажбите на електрически превозни средства са паднали с 28,6% през първите девет месеца на тази година, на фона на премахването на държавните субсидии за електромобили през декември 2022 г.

Ford поиска от германското правителство повече инвестиции в инфраструктура за зареждане, финансови стимули и ясни политики в подкрепа на прехода към електрически превозни средства.

В писмо до властите в Берлин главният финансов директор на компанията Джон Лоулър критикува липсата на ясен дневен ред за подкрепа на електрическата мобилност.

Съобщението на Ford идва на фона на общи проблеми в европейската автомобилна индустрия, която е изправена пред спад на продажбите от 6,1% през 2023 г. За Ford спадът е 17,9% за същия период.

Европейският съюз също така наложи мита върху електрически превозни средства, произведени в Китай, обвинявайки китайското правителство в несправедливи субсидии, които вредят на конкуренцията.

Ford продължава процеса на преструктуриране в Европа, който включва затваряне на завод в Саарлуис, Германия, през следващата година и други съкращения на персонал. Компанията също така обяви 3800 съкращения през февруари 2023 г. Настоящите съкращения на персонала трябва да приключат до края на 2027 г.

Тази ситуация подчертава основните предизвикателства, пред които е изправена световната автомобилна индустрия в период на преход към електрически превозни средства и засилване на конкуренцията.

Източник: „Труд“