Водолази извадиха части от тела и остатъци и дрехи от водите край столицата на Индонезия Джакарта днес, след като военните засякоха сигнал, който се надяваше да доведе до останките на самолета, катастрофирал с 62 души на борда.

Самолетът на “Sriwijaya Air” Боинг 737-500 се потопи рязко около четири минути след като напусна международното летище Soekarno-Hatta в Джакарта в събота следобед.

Военен кораб “е засякъл сигнала от (Sriwijaya Air) SJ182” и водолази са открили части от самолета на около 23 метра под повърхността на водата, съобщи министерството на транспорта, позовавайки се на военния началник на Индонезия Хади Тяхянто. Министерството не уточни дали сигналът е от черната кутия на сваления самолет.

Неистовото търсене не даваше надежда за оцелели.

“Намерени са няколко части от тела и те са откарани в полицейската болница за идентификация”, каза говорителят на полицията в Джакарта Юсри Юнус пред АФП. “Все още не знаем дали са от един човек. Открити са и принадлежности, които според нас са на пътниците.”

Открити са също розов панталон на дете, счупено колело от гума, спасителни жилетки и предполагаеми останки от самолета, съобщават властите и репортери.

Полетът SJ182 е пътувал за град Понтианак в частта на Индонезия на остров Борнео, около 90 минути полет над Яванско море. В събота вечерта обезумели роднини чакаха нервно новини на летището в Понтианак.

„В полета имам четирима членове на семейството – жена ми и трите ми деца“, каза Яман Зай, докато ридаеше. “Съпругата ми изпрати снимка на бебето днес… Как сърцето ми да не бъде разкъсано на парчета?”

Откриването на частите от телата и останките дойде, когато флотилия от военни кораби, хеликоптери и водолази бяха разположени край бреговете на столицата днес.

62-ма пътници и екипаж са били на борда на самолета, всички те са индонезийци, включително 10 деца, съобщиха властите. Самолетът се е разбил в близост до популярни туристически острови за еднодневна екскурзия точно до брега.

В издирването са участвали повече от 300 служители на флота и полицията.

Данните от FlightRadar24 показват, че самолетът е достигнал височина от почти 3 350 метра, преди да се снижи внезапно. След това е загубил връзка с контрола на въздушното движение.

Министърът на транспорта заяви в събота, че машината изглежда се е отклонила от предвидения курс точно преди да изчезне от радара.

“Sriwijaya Air”, която извършва полети до дестинации в Индонезия и Югоизточна Азия, заяви само, че разследва загубата на контакт.

Самолетът, който падна в събота, не е модел на злополучния MAX, виновен за две други катастрофи, и е бил на 26 години.

“Известени сме от Джакарта относно полета на “Sriwijaya Air” SJ-182. Нашите мисли са с екипажа, пътниците и техните семейства”, каза Боинг в изявление. „Ние сме в контакт с клиента на нашата авиокомпания и сме готови да ги подкрепим през този труден момент.“

Авиационният сектор на Индонезия отдавна има репутацията на лоша безопасност и преди време на авиокомпаниите беше забранено влизането във въздушното пространство на САЩ и Европа.

През 2014 г. самолет на “AirAsia”, насочен от Сурабая към Сингапур, катастрофира със загуба на 162 живота. В заключителния доклад на местните следователи за тази катастрофа се посочва, че основните фактори включват хронично дефектен компонент в системата за управление на руля, лоша поддръжка и неадекватна реакция на пилотите.

Година по-късно, през 2015 г., над 140 души, включително десетки на земята, бяха убити, когато военен самолет катастрофира малко след излитането в Медан на остров Суматра.

Източник: БГНЕС

ОСТАВЕТЕ КОМЕНТАР

Please enter your comment!
Please enter your name here