Най-важната задача беше да осигурим природен газ за София за целия отоплителен сезон, тъй като имахме договор единствено до края на годината. Свършената до момента работа дава възможност обещанията да се превърнат в нещо конкретно – договор за доставка на природен газ за цялата 2023 г. Това заяви председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев в ефира на „Денят ON AIR“.

По думите му дълговете на „Топлофикация“ не са били опростени, а напротив. „От една година алармираме, че бездействието на правителството на Кирил Петков води до щети за софиянци. За една година те се изразяват в 480 млн. лева непокрита разлика в цената – в поскъпването на природния газ, която остава за сметка на софиянци“, поясни той, като допълни, че поскъпването на синьото гориво от януари 2021 г. до днес е 1000%.
„За част от тези 1000% държавата дължи компенсация в размер на 340 млн. лева. Вместо да ги плаща на „Топлофикация“, а тя на „Булгаргаз“ и БЕХ, всъщност се извършва прихващане по силата на едни тристранни договори. Другите 340 млн. лева се дължат на „Топлофикация“, защото произвежда екологична електрическа енергия“, констатира Георгиев.

Според председателя на СОС задълженията на дружеството към момента са наполовина по-малко.

„40% по-високи сметки наложи КЕВР от 1 юли. Хората тепърва ще усетят новата цена със стартирането на отоплителния сезон. Вторият потърпевш е самото дружество, защото буфера остава там“, коментира той пред Bulgaria ON AIR.

Георгиев апелира КЕВР да не вдига цената на тока за пореден път от 1 януари, като посочи, че „Г-н Иванов е много разумен мъж с опит“, заради което със сигурност ще намери друго решение.

„Начинът е международна водеща компания да инвестира в „Топлофикация“, за да може 30-годишните мощности да бъдат заменени с когенерации“, посочи той в отговор на въпрос как би могло да бъде спасено дружеството.

Георгиев коментира и началото на учебната година в София.

Той съобщи, че на 15 септември на 14 000 първокласници ще бъдат раздадени светлоотразителни гривни, така че да бъдат избягвани пътните произшествия.

„Първите реакции са, че искат и по-големите ученици. Ако идеята се приеме добре от училищата, ще го предложа на общинския съвет“, обобщи той.

Председателят на СОС припомни още, че на столичния булевард „Черни връх“ е монтирано табло за скорост – на метри от мястото на инцидента, в който загинаха две млади момичета.

„От близо 150 000 автомобила по-малко от 3% са нарушителите. За сметка на това обаче те карат с над 90 км/час“, заключи той.