Църковни поклонници викаха „ерес“ по адрес на декана на колежа „Тринити“, напускайки“със сълзи на очи“ проповедта, в която се твърди, че Иисус може да е бил транссексуален. Но гледната точка за Иисус като транссексуален е „легитимна“ според д-р Майкъл Банър – деканът, който се намеси, за да защити твърдението, направено на проповед миналата неделя, че Христос е имал „транс тяло“.

Д-р Майкъл Банър, деканът на Тринити Колидж, подкрепи младшия научен сътрудник Джошуа Хийт, който показа ренесансови и средновековни картини на разпятието, изобразяващи странична рана, която той оприличи като вагина пред присъстващите.

Страничната рана „определено има вагинален вид“, каза Хийт, чиято докторска степен е ръководена от бившия архиепископ на Кентърбъри Роуън Уилямс.

Деканът на Тринити Колидж, д-р Майкъл Банър, се намеси в подкрепа на мнението за Иисус като транс-сексуален, след като младши научен сътрудник заяви, че Христос е имал „транс тяло“

Изследователят използва картината от 1400-ти век Пиета със Светата Троица от Жан Малуел, изложена в Лувъра, за да илюстрира своята теза

„В тези творби тялото на Христос, което е едновременно мъжко и женско тяло е и тяло на всички тела, следователно тялото му е също и транс-тяло“, твърди изследователят.

Според The Daily Telegraph Хийт използва картината от 1400-ти век Пиета със Светата Троица от Жан Малуел, изложена в Лувъра, за да илюстрира своята теза.

Творбата на френския художник Анри Маккерони от 1990 г. „Христос“ също се появи по време на проповедта, както и молитвеникът на Бонне от Люксембург.

В писмо до декана един богомолец казва: „Напуснах службата в сълзи. Вие предложихте да поговорите с мен след това, но бях твърде разстроен. Отнасям се с особено презрение към идеята, че като се направи дупка в мъжа, през която да се проникне, той може да стане жена. Изпитвам презрение към подобни изображения, когато се прилагат към нашия Господ от амвона по време на вечерната молитва. Отнасям се презрително към идеята, че трябва да бъдем поканени да съзерцаваме мъченичеството на „транс-Христос“ – една нова ерес за нашата епоха.“

Тринити Колидж, където богомолци са крещяли „ерес“ срещу декана на Тринити Колидж, докато са напускали проповедта.

Други казват, че са се почувствали нежелани в църквата и добавят, че присъстващите деца, са се чувствали видимо неудобно. Но Банър написва едно писмо, защитаващо проповедта, видяно от The Telegraph. Той казва: „За себе си смятам, че спекулациите са легитимни, независимо дали вие, аз или някой друг не е съгласен с тълкуването или казва нещо друго за тази художествена традиция, или в крайна сметка не се противопоставя на прилагането на такова тълкуване към съвременните въпроси около транссексуалността“.

Той обаче каза, че няма да отправя покана към някого, за който смята, че умишлено ще се стреми да шокира или обиди събранието, или за когото очаква, че ще говори против християнската вяра. Говорител на Trinity College каза: Колежът би искал да изясни следното: „Нито деканът на Тринити Колидж, нито изследователят, изнасящ проповедта, са допуснали, че Исус е транссексуален.

„Проповедта беше насочена към образа на Христос, изобразен в изкуството и различните интерпретации на тези художествени изображения. „Изследването на природата на религиозното изкуство в проповедта, в духа на провокиращо размисъл академично изследване, беше в съответствие с открития дебат и диалог в университета в Кеймбридж.“

Източник: dailymail.co.uk