Стопкадър от дебютното видео на кампанията на Джо Байдън за преизбиране за президент през ноември. 11 февруари 2024 г. 

Кампанията на президента Джо Байдън се присъедини към TikTok, въпреки че инсталирането и използването на приложението е забранено на повечето правителствени устройства на САЩ поради опасения за националната сигурност. Biden-Harris HQ (bidenhq) дебютира в приложението на китайската компания ByteDance по време на Супербоула в неделя (11 февруари).

В първото видео, публикувано в новосъздадения профил под заглавие „хаха, хей, хора“, глас зад кадър разпитва американския президент за предпочитанията му към голямата игра.

 

Запитан дали подкрепя Kansas City Chiefs или San Francisco 49еrs, Байдън отвръща Филаделфия Ийгълс, „защото в противен случай щях да спя сам“, тъй като „жена ми е момиче от Филаделфия“. Сред закачките е и намигване към конспиративната теория за Тейлър Суифт, поддръжниците на която твърдят твърдят, че връзката на певицата със звездата на Kansas City Chiefs Травис Келс е част от заговор за фалшифициране на мача за шампионата на НФЛ и подпомагане на Байдън да бъде преизбран този ноември.

За първите 17 часа от публикуването му видеото е събрало повече от 530 хил. харесвания.

Днес кампанията за преизбиране на Байдън публикува второ видео, озаглавено „странно самохвалство“ (weird brag). Деветсекундното видео представлява монтаж от изказвания на Тръмп, в които предшественикът на Байдън в Белия дом изтъква заслугата си за отмяната на знаковото решение на Върховния съд на САЩ от 1973 г. по делото „Роу срещу Уейд“, с което се установява конституционното право на аборт в САЩ. За „подложка“ на видеото е използван аудиофайл, озаглавен „Hahahaha again“, който добавя повтарящ се смях към репликите на Тръмп.

Профилът на Байдън в TikTok няма да се управлява от самия президент, а от неговия предизборен екип, казаха сътрудници пред американски медии. Неговата кампания за 2024 г. се надява да възобнови рекордно високата избирателна активност на младите хора, която му помогна да спечели на последните избори.

Според Центъра за информация и изследване на гражданското обучение и ангажираност към университета Туфтс през 2020 г. около 50% от числящите се към тази възрастова група са гласували за Байдън, а около 65% от гласоподавателите на възраст между 18 и 24 години са гласували за президент демократ.

Скорошните проучвания на общественото мнение обаче показват, че тази избирателна група може да се разпадне.

Някои проучвания показват, че по-младите гласоподаватели, които са по-склонни да видят Байдън като твърде произраелски настроен, са недоволни от подхода му към войната в Газа, или смятат, че не е направил достатъчно за опрощаването на студентски заеми. Възрастта на 81-годишния президент също е основна грижа за избирателите от всички възрасти. До 75% от гласоподавателите смятат, че Байдън е твърде възрастен за поста, отбелязва Би Би Си, позовавайки се на проучвания на общественото мнение, без да предоставя връзка към източници.

Най-тревожното за стратезите на демократите е, че резултатите от някои проучвания показват, че Байдън изостава в подкрепата сред по-младите избиратели от съперника си, който е само с четири години по-млад от него.

Може да се допусне, че квалифицирането на Байдън като „добронамерен, възрастен човек с лоша памет“ в доклад по разследването на министерството на правосъдието на САЩ относно работата му с класифицирани документи също би могло да нанесе вреда на президента по тази линия, въпреки че по-важното и всъщност – единствено важното в случая е решението на специалния прокурор Робърт Хър, който не препоръча повдигане на обвинения срещу Байдън. Такива обвинения са повдигнати срещу Тръмп и са сред 91 в общо четири наказателни дела срещу бившия президент.

Председателят на комисията по разузнаване на Сената – демократ Марк Уорнър – изрази загриженост за решението на кампанията на президента Джо Байдън да се присъедини към платформата. Според Уорнър все още трябва да се търси начин „да следваме Индия, която забрани TikTok“. И други законодатели в САЩ призовават за забрана на TikTok поради опасения, че Пекин може да получи достъп до потребителски данни или да повлияе на съдържанието.

Съветникът по националната сигурност на Белия дом Джон Кърби уточни пред репортери, че нищо не се е променило по отношение на използването на TikTok от гледна точка на националната сигурност.

Миналия ноември, след проведен видео разговор с главния изпълнителен директор на TikTok Шоу Цзъ Чу, Европейската комисия, в лицето на комисаря Тиери Бретон, отчете като положителни мерките, предприети в TikTok през последните месеци с цел подобряване прилагането на правилата за ползване на услугата от потребителите и модерацията на съдържанието, което доставя.

В първия си доклад за прозрачност в изпълнение на разпоредбите на Законодателния акт на ЕС за цифровите услуги TikTok декларира, че само през септември от платформата са били премахнати четири милиона видеоклипа, достъпни за потребителите в Европейския съюз, които нарушават правилата за ползване на приложението.

Източник: „Дневник“