Може ли боята за пътна маркировка в София да поскъпне със 110% за 3 месеца? Може, ако градът се управлява от ПП-ДБ-Спаси София. Това написа кандидатът за депутат от ГЕРБ-СДС Георги Георгиев в социалната мрежа. И добави: Месеци наред София остана без договори за поддръжка на пътната маркировка заради бездействието на Васил Терзиев. Вместо да пусне открит конкурс Терзиев даде директно цялата дейност на „Софинвест“. Това е т.нар. процедура „инхаус“, за която ПП-ДБ-СС години наред твърдяха, че е порочна практика. Сега, обладани от собствения си порок, в нарушение на закина дадоха над 11 млн. лв. на общинска фирма, която няма достатъчно техника и екипи, и естествено е превъзложила на частни фирми – без търг, без конкурс.
Така с новия договор от 21 август благодарение на екипа на Терзиев стигаме до увеличение на цените за всяка отделна дейност по маркирането между 44% и 110%.
За най-често изпълняваните дейности увеличението по договора на Терзиев е между 60% и 110% надценка спрямо най-високите стари цени при Фандъкова.
Това се вижда от публикувания договор от 21 август 2024 г., с който за полагането на 1 кв. м пътна маркировка боя общината плаща 65,36 лв., спрямо 28,40 лв. по предходните договори. Това е същата пътна маркировка с бяла боя тип „студен пластик“ с перли и дебелина 2,5 мм, само че при „Промяната“ цената й скочи със 110%.
Със 103% се е увеличила и цената на временната пътна маркировка с бяла маркировъчна лента. За нея софиянци вече плащат 158,71 лв. на кв. м. спрямо цената до преди няколко месеца от 78 лв. на кв. м.
„Само“ 96% е скочила цената за софиянци на маркировка с бяла боя тип „термопластик“ с перли – от 21 лв. на 53,82 лв.
За 20 позиции по договора на Терзиев поскъпването е от 44% до 110%.
Накратко, „Промяната“ на софиянци им струва двойно.
Настоявам политическото ръководство на ПП-ДБ незабавно да обясни действията на Васил Терзиев и да отговори ще сезират ли прокуратурата за възможни закононарушения?, пише Георгиев и посочва:
Васил Терзиев дължи на софиянци отговори на следните въпроси:
1. Защо в нарушение на всички правила не организира открита процедура по Закона за обществените поръчки и остави София без действащи договори за пътна маркировка?
2. Защо възложи маркирането в нарушение на Закона за обществени поръчки на фирма без капацитет, техника и опит?
3. Защо цените на 20 от позициите са между 44% и 110% по-високи – как са обосновани тези рязко повишени цени за същите услуги при същите технически изисквания?