„Важно е не само да мотивираме повече кандидат-студенти, но да мотивираме и учениците, които завършват с най-добри резултати“, казва още министърът на образованието

Не можем да рискуваме да останем без учители и затова провеждаме политика с допълнително финансиране на приоритетните професионални направления. Важно е не само да мотивираме повече кандидат-студенти, но да мотивираме и учениците, които завършват с най-добри резултати. Това каза министърът на образованието Красимир Вълчев по време на представянето на Рейтинговата система на висшите учебни училища в България за 2019 г.

За да се мотивират учениците, МОН ще предложи промяна в Постановлението за стипендиите, стана ясно от думите му.

„За да може 10% от студентите най-висок резултат от ДЗИ по Български език и литература да се включат в педагогическо и инженерно направление да получават трета стипендия“, обясни той.

„За най-голям ръст в БВП, в износа, добавената стойност роля имат секторите, свързани с технически науки – електроника, машиностроене и т.н. Имаме нужда от повече технически кадри. Така ще се случат повече национални и външни инвестиции“, подчерта просветният министър.

Красимир Вълчев посочи, че рейтинговата система е един от добрите примери за международно разпознаваема и оценена система. „Тя ни дава инструмент да провеждаме политика за приема и финансирането на висшето образование“, изтъкна той.