Сред глобените до момента шофьори категорично заявявам, че няма нито един водач от тези, които пътуват по участъците, които са обект на преговори„, допълни Георги Терзийски

Не правим номерца на премиера. Опитваме се да изпълняваме задълженията си, включително за тол системата. Процесът не е толкова елементарен. Още в началото на 2019 г. отправихме искане до всички общини да уточнят своите граници, за да знаем и да организираме така дейността, че да бъдат таксувани само участници само извън населените места. Това заяви пред bTV председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски.

По думите му, през изминалите месеци в АПИ са получени искания от няколко общини, а по отношение на Столична община са водени разговори в продължение на няколко месеца, тъй като проблемът е по-сериозен и имало участъци, които събират по-сериозен трафик.

Сред глобените до момента шофьори категорично заявявам, че няма нито един водач от тези, които пътуват по участъците, които са обект на преговори„, допълни Терзийски.

Попитан защо се е стигнало до острия тон на Министерски съвет от страна на Бойко Борисов, шефът на АПИ заяви, че премиерът е в правото си да е недоволен.

Вчера проведох лични срещи и разговори по телефона с кметове от тези населени места, чиито участъци са вече уточнени със Столична община, че няма да подлежат на винетна такса – Бистрица, Панчарево, Банкя. За да успокоят хората„, каза още Георги Терзийски по повод разпореждането на Борисов да ходи „като глашатай“ в селата около София и да вика, че няма да има винетки.

Шефът на АПИ допълни, че не смята, че има лична вина за това, че в рамките на една година не е постигнато разбирателство със Столична община по казуса.

В интерес на истината на семейството ми не им стана много приятно от думите на премиера. Не се чувствам като глашатай, а като човек, който полага усилия една сложан система да заработи. Но това са рисковете – да приемаш както позитивите, така и негативите от работата си. Лично не съм предупреждавал премиера, но съм сигнализирал регионалното министерство, че преговорите се забавят и че това може да доведе до напрежение„, заяви Георги Терзийски.

Регионалният министър Петя Аврамова пък коментира пред Нова телевизия, че проблемът на АПИ е липсата на комуникация с районите в София.

Има и такива критични моменти. Още от миналата година от Нови Искър поискаха да пътуват без винетки. Тогава премиерът каза, че общините, които искат това да стане да поддържат тези пътища и така ще стане. И Варна, Шумен, Белица, Челопеч и още няколко общини го направиха. Преговорите със София продължават. Подозирам и един друг елемент – чисто политически, което бе видно в Народното събрание„, заяви Аврамова.

Тя успокои, че камерите имат няколко режима на работа – могат само да броят колите, да са само за тол, или тол и винетка.

„Столична община показа картата с пътищата, които иска да се включат в споразумението с АПИ. Всеки един участък ще има стойност за поддръжката, който ще бъде вписан. Северната тангента няма да бъде освободена от тол, а от винетка, защото там минава транзитен трафик“, допълни министърът.

„Трябва да се разбере, че трябва да има поддръжка на пътищата. И заради това се прави всичко“, каза Петя Аврамова.