С усвояване на еврофондове се прехранва половинката на шефа на Сатиричния театър Калин Сърменов, показа проверка на „Уикенд“. Ръководената днес от Боряна Пашева рекламната агенция „Уай Би Ен София“ има в актива си реализирани проекти на ЕС за милиони левове

Основател на фирмата, но под името „Студио Златен Век“ е съпругът й, прочул се като яростен фен на управляващите. Сърменов за отрицателно време прибира над половин милион лева срещу задължението да заснеме рекламни клипове на Програмата за развитие на селските райони и организира веднъж провеждането „Празник на агроекологичния земеделски стопанин“.

Включва се и в кампания за популяризиране яденето на риба сред населението. Новото му поприще предизвиква люта завист сред колегите му в гилдията, спомнят си актьори.

На това те отдават и решението на Сърменов да мине на заден план. За целта в края на 2014 г. Милото прехвърля собствеността на половинката си Боряна. От това дейността по линия на ЕС на прекръстената „Уай Би Ен София“ по никакъв начин не страда. Дори напротив.

Малко след като Пашева поема собствеността и управлението, рекламната агенция се включва в проект на Министерски съвет. Неговата цел е въвеждане в общините на електронно управление в сектор „Правосъдие“. Срещу изплатени 35 868 лева половинката на Милото участва в дейности по „трансформация на модела на административно обслужване“.

През 2015 г. фирмата на Пашева e поканена директно без предварителен конкурс да помага на „Българска агенция за инвестиции“. Повод са организираните от агенцията с пари от ЕС кръгли маси в САЩ и Азия, с цел привличане на чуждестранни инвестиции. Срещу задължението два месеца да съдейства при рекламирането на инициативата половинката на Милото получава общо четвърт милион лева.

В началото на 2017 г. „Уай Би Ен София“ печели проект по Оперативна Програма „Иновации и конкурентоспособност“. Целта му е развитие на управленския капацитет във фирмата. С пари от ЕС е закупен софтуер за управление на връзки с клиенти. Взета е и техника, с която рекламната агенция да изгради „система за управление на качеството и околната среда“, става ясно от документацията по проекта. Според изготвения отчет на рекламната агенция, новото оборудване и позволява да подобри комуникацията между служители и клиенти. За тези важни дейности фирмата на Пашева получава субсидия в размер на колосалните 355 477 лева.

През 2018 г. фирмата е поканена да участва в културната програма по повод българското председателство на ЕС. Срещу субсидия от 95 000 лв. половинката на Милото е наета да заснеме документалния филм „Национални традиции и фолклор в историята на розата“.

С реклама е свързан и друг от проектите на фирмата, а получените средства са около 150 хил. лв. В замяна фирмата трябва да популяризира иновативното културно събитие „Добре дошли в Севлиево – Столица на тиквата“.

Преди да се захване с реклама и семейно усвояване на еврофондове, Боряна Пашева вече има солиден опит.

До покупката на фирмата на съпругът си Калин Сърменов, тя ръководи рекламната агенция „Креативни маркетингови и комуникационни решения“. Компания в управлението там и прави съпругата на Сергей Станишев Моника. По време на тройната коалиция рекламната фирма привлича като клиенти едни от най-големите компании у нас, става ясно от медийни публикации.

Самата „Креативни маркетингови и комуникационни решения“ е собственост на кипърска офшорка с мистериозни босове, които прибират печалбите. Съпругата на Калин Сърменов се задържа в управлението на фирмата до 2016 г.