Защо bTV са пропуснали да покажат всички данни? Този въпрос, при това в две поредни публикации в профила си в Twitter, поставя зам.-председателя на „Има такъв народ“ и главен сценарист на „Шоуто на Слави“ Тошко Йорданов.

Йорданов показва диаграма на проучване на „Маркет линкс“ за нагласите за предсрочни парламентарни избори. Изследването е сред 1053 души над 18-годишна възраст, проведено е в периода 16 – 23 април, 2021 година и е финансирано от bTV и „Маркет линкс“. В оригиналната статия, bTV набляга на това, че ГЕРБ води с под 1% на „Има такъв народ“ (21,1% срещу 20,3%), но всъщност информацията е непълна. Това е резултатът в графа „със сигурност ще гласувам“.

В графа „по-скоро ще гласувам“, партията на Слави Трифонов води – с 24,1% срещу само 14,6% за ГЕРБ, т.е. разликата е почти 10%! В графа „Колебая се/не мога да определя“, „Има такъв народ“ пак има предимство – 15,5% срещу 7,1% за ГЕРБ. Като се има предвид това и се сумират нещата в графа „Всички“, „Има такъв народ“ води с 18,7% срещу 16,5% за ГЕРБ-СДС съгласно изследването. Голям е обаче процентът на нерешилите – 13,2 на сто.