Предизвикващата противоречиви чувства в софиянци строителна компания „Джи Пи Груп“ ще е основен участник в ремонта и рехабилитацията на тунела към ж.к. „Люлин“ по бул. „Царица Йоанна“, реши Столична община, съобщават от „Сега“. След конкурс, продължил около 8 месеца, администрацията в града най-после избра фирми за обновяването на два от общо четири ключови обекта на територията на столицата. Възложител на обществената поръчка е заместник-кмета по общественото строителство инж. Ангел Джоргов. В дейностите по ремонта на тунела „Джи Пи Груп“ ще участва чрез сдружението ДЗЗД „Люлин груп“ съвместно със „Смарт Билд Дигитал“ ЕООД. „Люлин Груп“ е предпочетено пред останалите участници в търга за тази позиция – също добре познатата компания „Трейс Груп Холд“ АД и „Геострой“ АД.

„Джи Пи Груп“ бе фирмата, която извърши основния ремонт и обновлението на централната софийска улица „Граф Игнатиев“ и прилежащата ѝ Зона 2. Работата се запомни с лошо качество (оттогава досега на зоната се налага да се правят вече няколко „ремонта на ремонта“) и с дълго забавяне. Сагата с ремонта на „Графа“ се прочу и с това, че кметът Йорданка Фандъкова спести глоба на „Джи Пи Груп“ за късното предаване на обекта.

 

В актуалния конкурс общината предвижда дейностите по съоръжението към „Люлин“ да се извършат за до 270 дни срещу първоначално заложени 10 милиона лв. без ДДС. „Люлин груп“ е предложило да приключи работата за 198 календарни дни. От описанието на предстоящия ремонт не става ясно дали тунелът ще бъде затворен през цялото време и как Столична община ще се справи със задръстванията, които строителството неминуемо ще предизвика. Офертата на „Люлин груп“ е на стойност 12,7 млн. лв. без ДДС и е по-ниска в сравнение с тази на „Трейс Груп Холд“ -13,424 млн. лв. без ДДС, но е по-висока от тази на „Геострой“ – 12,525 млн.лв. без ДДС. Сдружението около „Джи Пи Груп“ обаче е класирано по-високо по останалите показатели– срок на изпълнение и технически характеристики.

През 2018 г. Столична община отново бе обявила обществена поръчка, в която влизаше и обновяването на тунела по бул. „Царица Йоанна“. Тогава обаче ремонтът така и не започна.

София избра и фирмата, която ще ремонтира общинския път от кв. „Вердикал“ край Баня до разклона за Клисурския манастир „Света Петка“. Това ще е „Автомагистрали Черно море“, която е предпочетена пред останалите допуснати участници в заданието– „Луксор инвест груп“ ЕООД, „Инжстройинженеринг“ ЕООД и ДЛВ ЕООД.

От останалите обособени позиции по обществената поръчка за ремонт на ключови улици в София все още не е избран изпълнител за рехабилитацията на около 700 метра от ул. „Опълченска“ в участъка от бул. „Тодор Александров“ до бул. „Сливница“, включително моста над река Владайска. Столична община обещава въпросния ремонт още от 2013 г. Сега за обекта кандидатстват четири фирми и три консорциума. Фирмите са австрийската „Щрабаг“ ЕАД, която от много години работи в България, „Монолит София“ АД, споменатата „Джи Пи груп“ АД и „ПСТ груп“ ЕАД . В „Обединение Опълченска“ пък влизат „Трейс Груп Холд“ АД и „Обонато Билд“ ЕООД. В „Обединение Улица Опълченска 2021“ участват „Геострой“ АД и „Пътстрой 92“ АД. В ДЗЗД „София ФБ“ сдружение са направили „Фармвил“ ЕАД и БКС „Озеленяване“ ЕООД. Заложената от общината цена за ремонта е до 7,2 млн. лв. Срокът за изпълнение е 270 дни от началото на дейностите.

 

Все още се очаква и изборът за реконструкцията на ул. „Народен герой“ – от бул. „Цар Борис III“ до ул. „Любляна“. За него кандидатстваха пет фирми и обединения. В списъка са „Щрабаг“, „ГБС-Инфраструктурно развитие“АД, „Калистратов груп“ АД, както и консорциумите ДЗЗД „Овча купел“ и ДЗЗД „ГС Сердика“. В първия участват „Джи Пи Груп“ АД и „Инсепт Архитекчър“ ООД, а във втория – „Галчев инженеринг“ ООД и „Ситипрогрес“ ЕООД. Конкурсът за изброените обекти бе обявен през октомври м.г.