Само преди броени дни на 1 юни официално по целия свят стартира месецът на прайдовете. Някои компании отдавна са възприели това време на годината, за възможност да изразят подкрепата си и прогресивните си ценности спрямо членовете на ЛГБТИ+ общността. Но се оказа, че тази година няма да е толкова лесна.

През последните седмици две големи марки в САЩ – супермаркетите Target и бирата Bud Light, бяха атакувани от десни медии и социални платформи за сравнително малки ЛГБТИ+ инициативи, като партньорството на Bud Light в Instagram с транс инфлуенсър и линия стоки на Target със знамената на прайда.

Още един повод да ви запознаем с този тип конфликти в бизнеса стана и публикация на Washington Post от 1 юни, в която България беше наредена редом до Пакистан и няколко консервативни щата на САЩ, като страна, която през годината е направила законова стъпка към избора си да не подкрепи ЛГБТИ+ общността в страната. Конкретният повод е решения на Върховния съд на България през февруари, което забранява на хората да променят пола си по регистрация, предава бТВ.

По време на първия бизнес форум на „София Прайд“ (Sofia Pride) се срещнахме със Симеон Василев, председател на „София Прайд“ и фондация GLAS, за да се запознаем с проблемите на общността на работното място и компаниите, които подпомагат и приемат като своя мисия многообразието в екипите си и липсата на дискриминация.

„Две са сферите на работното място, на които ЛГБТИ+ хората срещат дискриминация: процесът по назначаване на работа и самото работно място“, казва Василев.

Той добавя, че подкрепата на бизнесите и компаниите в годините е нараснало лавинообразно и докато преди години „София Прайд“ има 1 корпоративен спонсор, тази година в събитието се включват 20 различни бизнеса.

По негови думи политиката на компаниите за многообразие на работното място е безкрайно важна за това хората да бъдат приети и да реализират потенциала си, а десетки изследвания показват, че един бизнес, който приема различията, всъщност е много по-успешен.

„Дискриминацията в България към ЛГБТИ+ хората е нестихваща през годините и за жалост нямаме и политическа подкрепа, която каузата трябва да предизвиква през годините“, казва още Василев.

За конкретни актове на изразяване на дискриминация на работното място Симеон разбира през платформата на фондация GLAS, като сякаш най-честите и малките неща, които се натрупват, са свързани с вицове, шеги, волни или неволни, които някои мениджъри просто пренебрегват, а това води до напускане на ценни кадри.

„Един ден бихме се радвали да няма „София Прайд“ и да сме постигнали пълно равенство. Включване на хората, приемане, да виждаме двама мъже, спокойно хванати за ръце на улицата, но до тогава имаме много работа“, добавя той.

Симеон не крие, че се възхищава изключително много на хората от бизнеса, които не са от общността, но приемат каузата, а вдъхновящи за него са онези бизнес лидери, които осъзнават колко важно е да създадат среда, в която всеки е себе си, като партньорите на Бизнес форума на София Прайд, като Financial Times, които по негови думи са истински визионери.

Източник: бТВ